Een Vertegenwoordiger van de klantenservice

Een Customer Service Representative (CSR) is een getrainde medewerker die bedrijven helpt bij het oplossen van problemen met de klantenservice. Ze werken onder leiding van de Customer Relationship Manager (CRM) en zijn meestal te vinden op verschillende verkoop- of serviceafdelingen.

Klantendienstmedewerker

Een Customer Service Representative (CSR) wordt toegewezen aan een of meer afdelingen. Klantenservicemedewerkers helpen bij het ontwikkelen, trainen en beheren van klantenserviceteams. Vertegenwoordigers van de klantenservice kunnen werken als onderdeel van een verkoopteam of op zichzelf als interim- of oproepkracht. Sommige CRM wijzen vertegenwoordigers van de klantenservice toe om alle vragen van klanten af ​​te handelen, terwijl andere de vertegenwoordigers van de klantenservice toestaan ​​te reageren op vragen van klanten. Ze kunnen ook een gedetailleerde training krijgen voordat ze op een specifieke afdeling worden geplaatst.

Het is de verantwoordelijkheid van de klantenservicemedewerker om klanten bij te staan ​​door hen antwoorden op hun vragen te geven. Ze zijn verantwoordelijk voor het afhandelen en oplossen van klachten en het geven van antwoorden aan klanten die ze nodig hebben. Vertegenwoordigers van de klantenservice moeten kunnen luisteren en de zorgen van de klanten begrijpen, zodat ze de antwoorden kunnen geven die ze nodig hebben.

Vertegenwoordigers van de klantenservice moeten ook weten wanneer het gepast is om de klant over een probleem of probleem te informeren. Ze moeten ook de mogelijkheid hebben om op te volgen nadat ze het antwoord hebben gegeven waar ze om gevraagd werden. Een goede klantenservicemedewerker zal het belang inzien van het onderhouden van een positieve relatie met de klant.

Medewerkers van de klantenservice moeten onder druk kunnen werken. Klantenservicemedewerkers werken vaak alleen in kleine kantoren, in grote callcenters en in winkels. Klanten verwachten antwoord op hun vragen, dus de medewerker van de klantenservice moet weten hoe hij onder druk moet werken. Ook communicatieve vaardigheden en organisatievaardigheden moeten worden ontwikkeld.

Als medewerker van de klantenservice wordt van een persoon verwacht dat hij alle vragen, klachten en zorgen van klanten afhandelt.